-
-
Nee, als er geen wijzigingen zijn kunt u uw herhaalrecept aanvragen via Spreekuur.nl.
Sommige medicatie kan niet 'zomaar' herhaald worden. Het gaat dan meestal om sterke slaap of kalmerende middelen. Is dat bij uw recept het geval? Dan kunt u deze ook niet selecteren via Spreekuur.nl. U kunt dan een E-bericht/medische vraag stellen of de praktijk bellen. Belt u voor deze zaken niet in de ochtend want dan is het druk.
Uw recept wordt altijd door de huisarts en de apotheek gecontroleerd. Houdt altijd rekening met een periode van 2 dagen voordat u een nieuw medicijn geleverd krijgt door de apotheek.
U kunt het u zelf gemakkelijk maken door de herhaalservice van de apotheek te benutten. Bij de apotheek kunt u zich voor herhaalservice aanmelden. Sommige medicatie kan niet via de herhaalservice.
-
Alleen als er een verandering in uw gezondheidstoestand is gekomen, of:
- als de medicatie niet helpt
- als u teveel of vervelende bijwerkingen heeft.
U kunt via Spreekuur.nl een E-bericht/medische vraag sturen naar de huisarts of assistente.
Is het voor u niet mogelijk digitaal een bericht te sturen? Dan kunt u de assistente bellen. Bij voorkeur aan het eind van de ochtend of in de middag.
Houdt altijd rekening met een periode van 2 dagen voordat u een nieuw medicijn geleverd krijgt door de apotheek.
-
Nee, u kunt niet teveel krijgen.
Ook als uw medicatie veranderd of gestopt wordt door de huisarts wordt dat direct doorgegeven aan de apotheek en op dat moment verwerkt. U kunt altijd in uw Spreekuur.nl zien welke en hoeveel medicatie in uw dossier staat.
Zo kunt u ook zelf meebewaken dat u veilig medicijnen kan gebruiken.
-
-
-
Niet altijd.
Soms heeft de huisarts teveel patienten. Dan is het niet mogelijk om bij die huisarts in te schrijven.
Een uitzondering wordt gemaakt voor patienten uit 1 gezin of van 1 adres bij dezelfde huisarts.
Bij inschrijven kunt u zien bij welke huisartsen u zich kunt inschrijven en bij welke niet.
-
U kunt hiervoor naar de praktijk komen van 08.00-10.30 uur en van 13.30-16.00 uur. Bij voorkeur aan het einde van de ochtend of in de middag.
U kunt ter plaatse een formulier invullen of van tevoren via onze website. U heeft hiervoor nodig:
- uw verzekeringspapieren/pas
- een geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart)
Bovenstaande geldt ook als u uw kinderen mee inschrijft.
-
Nee, in principe niet.
De huisarts moet de patienten binnen een bepaald tijdsbereik (15 minuten) kunnen bezoeken. Als u te ver weg woont kan een huisarts in geval van spoed niet op tijd bij u zijn. Het maakt niet uit dat u zelf de 15 minuten geen probleem zou vinden.
In onze praktijk schrijven we patienten in die in de gemeente Westervoort (komen) wonen of dichtbij de gemeentegrens (waarbij de 15 minuten een criterium is).
-
Ja, dat kan. Wij gaan dan, na uw toestemming, het dossier bij uw oude huisarts opvragen.
Het duurt meestal ongeveer een week voor wij het dossier in ons bezit hebben.
-
-
-
Steeds vaker zijn meerdere zorgverleners betrokken bij de patient. Een prima zaak. Het is daarbij echter van groot belang dat de huisarts maar ook de apotheker, die de medicatie bewaakt, op de hoogte is van uw medische gegevens.
In een spoedeisende situatie kan informatie zelfs levensreddend zijn. In niet-spoedeisende situaties, ook op de Huisartsenpost, kan een totaal overzicht van uw medisch dossier de arts helpen. Uw situatie kan hierdoor beter beoordeeld worden. Ook wordt dan voorkomen dat een onjuiste of niet passende behandeling ingesteld wordt.
-
Zorgverleners mogen niet zomaar gegevens uitwisselen: ook niet als u op de Huisartsenpost komt. Daarom vragen we uw toestemming: één keer voor de huisarts en één keer voor de apotheek. Zowel de huisarts als de apotheek registreren uw toestemming bij het Landelijk SchakelPunt (LSP).
U kunt ook aangeven dat u geen toestemming geeft.
U vindt hier meer informatie en u kunt het ook direct regelen.
-
-
-
Een klacht is nooit leuk: voor u en voor ons niet. Wij vragen u wel uw klacht kenbaar te maken. Dan kunnen wij er iets aan doen. Wij behandelen uw klacht vertrouwelijk. We nemen geen anonieme klachten in behandeling.
Via de site kunt u een klacht indienen.
-
Ook dan vragen we u dat eerst bij ons te melden zodat we nogmaals de gelegenheid hebben u te helpen. Verder kunt u altijd naar de landelijke klachtenfunctionaris SKGE.
Informatie vindt u op onze site.
-
Nee, we kunnen ons wel voorstellen dat u het moeilijk vindt om uw klacht bij een zorgverlener in te dienen.
We kunnen u niet helpen als u anoniem blijft.
Als u een klacht heeft die u niet bij de zorgverlener kenbaar wilt maken kunt uw klacht richten ter attentie van de manager.
-
Wij horen graag uw mening over wat beter kan.
Hiervoor kunt u ook het klachtenformulier gebruiken
Elke mening wordt bekeken en indien mogelijk meegenomen in het praktijkverbeteringen.
-
-
-
Dagelijks bellen heel veel mensen de praktijk. We doen ons best om de telefoon zo snel mogelijk op te nemen en af te handelen. Tussen 08.00 en 10.00 uur is de druk op de telefoon erg hoog.
Heeft u geen dringende vraag of iets wat kan wachten? Belt u dan graag later op de dag.
U kunt uw vraag of bericht ook via Spreekuur.nl stellen. Binnen maximaal 2 werkdagen krijgt u dan een reactie.
-
De balie is van maandag tot en met vrijdag geopend van 08.00-10.30 uur, van 11.00-13.0 uur en van 13.30-17.00 uur.
Op officiële feestdagen zijn wij gesloten. Voor dringende zaken kunt u dan naar de Huisartsenpost bellen.
De huisartsenzorg in de avonden, nachten en weekenden wordt ook door de Huisartsenpost verzorgd. Alle huisartsen in de regio hebben daar dienst naast hun werk in de eigen praktijk.
-
-
-
Uw zorgverzekeraar vergoedt vanuit het basispakket uw bezoek aan de huisarts, assistente of praktijkondersteuner. U betaalt hiervoor geen eigen risico.
Wel kunnen er kosten verbonden zijn aan de medicijnen die uw huisarts voorschrijft, onderzoek of de behandeling waar de arts u voor doorverwijst.
Uw eigen risico wordt aangesproken of u moet (bij-)betalen voor:
- de medicijnen die de huisarts voorschrijft;
- het laboratorium- of rontgenonderzoek dat u huisarts voorstelt, en
- de behandeling door een medisch specialist, fysiotherapeut, psycholoog of andere zorgverlener.
Voor meer informatie klikt u op de volgende link eigen risico
Bel voor uw persoonlijke situatie of vragen over uw zorgkosten/factuur uw eigen zorgverzekeraar.
-
Het consult bij uw huisarts wordt door uw zorgverzekeraar betaald
Als er aanvullend onderzoek bij het laboratorium (Rijnstate/SHO) gedaan moet worden, zoals onderzoek van bloed of urine, dan gaat dat van uw verplicht eigen risico af. U moet dus een deel bijdragen in de kosten. Van uw zorgverzekeraar krijgt u hier een rekening van.
Soms, om bijvoorbeeld een ontsteking te kunnen achterhalen, kan bij de huisarts ook bloed of urine onderzocht worden. Bijv. in een druppel bloed om te zien of antibiotica u gaat helpen of in urine om te kijken of u een blaasontsteking heeft. Dat is snel, gemakkelijk en goedkoper.
-
-
-
Voor mensen met Diabetes, COPD, astma en hart- en vaatziekten wordt begeleiding en behandeling omvat in een Zorgprogramma.
Een zorgprogramma is door deskundigen samengesteld. Doel is dat de chronische ziekte zo min mogelijk uw functioneren belemmert en daarnaast uw gezondheid verbetert.
Het zorgprogramma wordt door de praktijkondersteuner en huisarts uitgevoerd.
De zorgverzekeraars vergoeden het zorgprogramma uitgezonderd laboratoriumkosten en doorverwijzingen naar zorgprofessionals die niet in het programma zijn opgenomen.
U bent niet verplicht om deel te nemen. Wilt u niet of niet meer deelnemen? Dan kunt u dit kenbaar maken bij uw praktijkondersteuner of huisarts.
-